Interactive Voice response is een technologie die veelal wordt toegepast om de bereikbaarheid van een bedrijf te vergroten. Door middel van dit systeem kunnen opdrachten door het simpelweg intoetsen van telefoontoetsen, uitgevoerd worden. Zo kan een klant bijvoorbeeld na vaststelling van het type vraag direct doorverbonden worden naar de juiste afdeling, zonder tussenkomst van een menselijke operator. Dit maakt het ook mogelijk om telefonisch een bestelling te plaatsen zonder dat er ook maar een medewerker aan te pas hoeft te komen.
De schematisch weergave hiernaast maakt duidelijk hoe een klant door een paar keuzes te maken in een keuzemenu, uiteindelijk informatie kan krijgen over de status van zijn rekening of zelfs een transactie kan uitvoeren door middel van een credit card betaling. En dit allemaal zonder dat een medewerkers de klant te woord heeft gestaan.
Veel bedrijven maken al gebruik van deze toepassing. Vooral voor helpdeskachtige afdelingen is dit een uitstekende manier om efficienter te werken en de bereikbaarheid te vergroten. Maar ook als uw bedrijf complexere vraagstukken graag ingeregeld ziet met behulp van IVR, willen wij daar graag een partner voor u zijn.